11.07.2010 Tură marcaje în Trascău

In cadrul proiectului Managementul Eficient al Ariilor Protejate din Muntii Apuseni, Judetul Alba, cofinantat prin Mecanismul SEE, CETM Albamont si-a propus remarcarea unor trasee din Muntii Trascau si realizarea unor amenajari turistice. Prima actiune a avut ca scop refacerea marcajului cruce galbena de la Cheile Ampoitei - Iezer - Ciumarna - Intregalde - Tecsesti - Cheile Manastirii. Desi initial ne-am propus sa ajungem doar pana la Intregalde, Anghel, cu energia lui deja proverbiala, ne-a convins sa mergem tot si tot mai departe.

Vineri in jurul orei 12 Adi, Cristi, Ina si cu Didi au debarcat in Cheile Ampoitei iar Luci cu Tavi au urcat pana la Frumoasa pentru a realiza o schita a viitoarei porti a pesterii.

Dupamasa ne-am inalnit si cu Adi (Omul Ou) la Iezerul Ighiel unde am campat, urmand ca a doua zi, Cristi sa mearga cu masina si sa ne astepte in Necrilesti impreuna cu inca un litru de vopsea alba si cateva costite extra. Urcand de la Iezer pe marcaj am avut neplacuta surpriza ca in locul potecii sa gasim un drum forestier nerusinat, care a distrus valea torentiala si reprezinta un pericol pentru lac prin sedimentele ce le-ar putea antrena in cazul unei viituri. Multumim Ocolului silvic Alba Iulia pentru grija cu care trateaza o rezervatie naturala de interes national, pe care Romsilva a avut-o in custodie vreme de 4 ani. Ne vom interesa de documentele in baza carora s-a construit acest drum si de ce oare pentru o astfel de actiune distructiva intr-o rezervatie si sit N2000 nu s-a solicitat avizul custodelui/administratorului.

Ajungem inconjurati de mormane de copaci taiati in Ciumarna de unde continuam marcajul pe la Pestera Calului, pe langa saivan pana in Necrilesti, unde, il gasim pe Cristi insa fara vopsea si costite, deoarece „a uitat”. Continuam marcajul pana dupa Cheile Intregalde si ramanem peste noapte la cabana patronului lui OO de la Termotecnica. Intre timp, au ajuns si Marius si Cami (cand au auzit ca e rost de cabana, gratare si bere ). Prajim ce avem si mergem la somn.

A doua zi, hotaram sa ne despartim, o parte (respectiv fetele) sa se plimbe prin chei si sa stea la soare si noi sa urcam cu marcajul pana la Tecsesti si dupaia sa dam o tura pana pe Piatra Cetii. Dar Anghel tacea si se pare ca si gandea in timp ce pensulá cu pensula. Si i-a venit ideea ca o parte sa mearga cu marcajul cat de mult inspre Valea Manastirii, pana se va termina vopseaua, iar alti sa se intoarca la masini, respectiv soferii. Astfel, Anghel, Cristi si cu OO merg cu marcarea, Luci urca pana pe Piatra Cetii pentru poze si Marius, rapus de foame, coboara la fete.

Ne intoarcem, urmand ca Marius sa duca fetele in Alba si Luci sa ii recupereze pe ceilalti trei din Cheile Manastirii. Totul merge struna si ajungem in Alba, unde o mica parte mai stam la o bere la terasa, fara sa ne prea pese de marea finala.
      Urmeaza o noua actiune de remarcare, dupa cum ne vom obisnui vara asta.

PS: prima actiune motorizata 4x4, sa avem noroc de ea!