22.03.2009 Tura recunoastere Ramet part one

Ramet – 22

Ramet, 22.03.09

Participanti: Luci si Anghel

Dupa ce am imaginat un traseu pentru PerPedes 2009, bineinteles tot la Ramet, am hotarat sa mergem sa facem tura pregatitoare. Dintre toti numai Anghel raspunde present dar e destul. Il iau din Teius si lasam masina la cabana turistica. O luam pe vale in sus, trecem pe Brana Caprei si ajungem in Cheia. Dupa ce am studiat pe Google Earth si pe ortofotoplanuri am considerat ca se poate urca pana sus pe Tarcau pe o viroaga, care parea ce-i drept cam accidentata. Incepem si urcam, si urcam, grohotis, dificil, portiuni de catarat pe stanca dar si o multime de privelisti superbe. Am gasit un portal natural cu vedere spre Cheia si Geogel, excremente de ceva cu gaura larga: urs sau bursuc am zis noi. Mai sus dam peste o chilie si ne este jena ca am fi putut deranja linistea ocupantului ei dar nu era locuita. Ajungem pana la urma sus pe platou si bajbaim prin zapada si ienuperi. Dam si peste niste urme de urs dar dupa ce le facem o poza ignoram faptul ca par proaspete si mergem exact pe directia lor. Nu a durat mult pana l-am gasit (auzit) si pe cel ce le-a facut. Rupe-o la fuga prin zapada pana in genunchi si mai sus, tufe, ienuperi, spini, buturuge etc. Iesim pana la urma in luminis si ne mai linistim. Coboram pe Valea Uzei si ne intoarcem spre casa.

Hotaram ca traseul este prea dificil sa fie parcurs in cadrul concursului asa ca o sa revenim sa cautam o alta cale de urcare din Cheia pe platoul Tarcaului.